Ahad, 8 Disember 2013

TAK NAK BERDOSA


lintasan hati berkata:
"hari ini aku akan lalui hidup aku dengan sebaik mungkin....aku tan lakukan walau sedikit dosa...aku nak buat semaksima kebaikan pada orang lain...aku nak pelihara lidah aku daripada berkata yang tidak baik...aku nak melakukan ibadah sesempurna yang boleh....."

aku lalui detik-detik kehidupan aku seperti biasa...
ah....kecundang...aku yang sebelum ini bertekad untuk tidak melakukan dosa akhirnya terjerumus dalam dosa....
sedih....masih lagi banyak terdapat lompongnya dalam mencapai matlamat hidup....

lantas aku terfikir sendirian....
mampukah aku untuk tidak melakukan dosa dalam melalui sisa-sisa dalam hidupku....

setiap hari aku memasang azam...
setiap hari juga aku kecewa dek kerana kelalaian diri sendiri...
aku terlajak lagi dalam melakukan dosa walau aku bertekad untuk tidak melakukan dosa...

lantas terasa aku makin jauh dari Allah....
aku cuba positifkan mindaku....
duhai diri...
mintalah pengampunan dari Allah....
Allah itu pengampum....


aku memang tidak akan berasa puas dengan amalanku sehari-harian...
kerana aku tahu 

hadiah buat ibu ayah dan para pensyarah

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers